Hur många rookies är det i förhållande till rävar?
Känns reglerna rätt eller ska man som Sven inleder topicen med diskutera de regler som ligger?
Har nybörjarna (som klassen faktiskt var avsedd för) en chans mot VM finalister och annat löst folk

Är båtarna något sånär jämna?
Hur funkar de olika motorerna?
Anledningen till att jag frågar allt detta är att jag nu kommit i kontakt med OTA igen i och med testet för tidningen på B2an.
Hoppas ni får ett kalas rejs i Ludvika! Jag kommer och kollar i Eksjö i alla fall!
/Christian
Tjänare Christian,
Jag tycker att OTA är en mycket kul del av båtköret!

Var med i Oxelösund och mitt första OTA tävlande, ´tillsammans med ERCK teamet, Fredrik Karlsson, Mattias Bengtsson och Kim Nyléhn . Jag tror att även nybörjare ser ut att kunna platsa i gängen med riktigt rutinerade förare. Själv körde jag till mig en B-finalplats, där jag till slut kom in som 4,a.
Tog det rätt försiktigt i de mest vågdrabbade bojarna, där många av de rutinerade rävarna vände sina båtar upp och ner!

Men visst kan nybörjare ta sig fram i denna klass, den saken är klar.

Det mesta handlar nog om att identifiera de våghalsiga rävarnas misstag, ta det lite lugnt och inte göra samma misstag?
Jag kan säga att Bandit1, inte är färdigutveckald som den är idag. Här finns mycket att göra vad beträffar bärkraft vid t.ex. motorriggen mm. Svårhanterlig form på tunnelbotten gör att båten får ett beteende som
är rätt svåhanterlig. Luftpassagen är trängd av en konvex tunnel som ger luften olika hastigheter.
Känns också som om skrovet är för kort i aktern i förhållande till tyngden på motorriggen?

Annars är det ju en rätt kul båt att köra, om man åtgärdar en del problem!
Men OTA - DET ÄR JÄTTEROLIGT!

Skall jobba vidare i Ludvika till helgen!