Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 03:51:01 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Administration
| |-+  Förslag och ideér
| | |-+  2010 Fyller SMBF 50 bast!
« föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: 2010 Fyller SMBF 50 bast!  (läst 2579 gånger)
Thomas Cronqvist
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 119

PN Racing NR-1

« Svara #15 skrivet: Augusti 12, 2009, 09:23:47 pm »

Vad är centralt?
Förslag!
Perfekt plats för alla tre nationerna http://rune-feldt.se/allman/tre/a3954.jpg Grin Grin
Loggat

" If you cannot beat them, join them"

www.pudenitroz.se
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 173

Medlem i Eksjö RC Klubb S45-1

« Svara #16 skrivet: Augusti 12, 2009, 09:44:52 pm »

Jag skrev central. Inte perfekt eller så långt bort som möjligt.  Wink
Loggat

Skillnaden mellan dumhet och förstånd är att förståndet är mindre!
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 222

« Svara #17 skrivet: Augusti 13, 2009, 09:21:33 am »

Eksjö är en plats god som någon , men jag tänkte närmast på Karlstad som ju är en stor klubb men utan erfarenhet att arrangera båtrace, de har den perfekta platsen att köra på och ligger nära Norge och ungefär lika långt från Stockholm som Eksjö, Finnarna kommer väl till Sth med båt antar jag...

Om flera klubbar/sektioner samarbetar tillsammans med Karlstad klubben så skulle det kunna bli ett riktigt bra race där. Jag vet att viljan finns hos Karlstad men de klarar inte arrangemanget själva.
Loggat

European Champion FSR-O15  2009 with OPS engine
and second place FSR-O35 with R254 engine.

www.miniracingteknik.se
http://butik.miniracingteknik.se
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #18 skrivet: Augusti 13, 2009, 10:11:08 am »

Hur stor är deras sjö? Funkar det att köra Hydro och FSR-V och OTA där? Offshore fixar ju lite mer vågor än de övriga... Eller?
/C
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #19 skrivet: Augusti 13, 2009, 11:31:15 am »

Den plats som isf är aktuell är mitt inne i stan i klarälven mellan Elit hotellet och sandgrund.
där blir det inga vågor och det är tillräckligt med plats för båda banorna. Jag har varit och kollat platsen och det är helt perfekt. Stadsrace med mycket publik och depån i parken.

Loggat

www.miniracingteknik.se
tobbe carlson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 635

Norrköpings Modellbåtklubb

« Svara #20 skrivet: Augusti 13, 2009, 11:35:47 am »

karlsta låter som en bra plats..

Loggat

http://www.kamarell.com/TCRacing/
H3,5 egen båt cmb valvola brown pipe 1445 3,1 cup
H7,5  k45  prestwich pipe  1457 roadrunner cup
OTA  TS2tcr  K&B  prather 215
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #21 skrivet: Augusti 13, 2009, 11:49:00 am »

Stadsrace med mycket publik och depån i parken.

Coooolt!!!!  Smiley
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #22 skrivet: Augusti 13, 2009, 01:39:37 pm »

Låter bra och ser bra ut på satellitbild. Hur är det för camping/husvagn och liknande?
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #23 skrivet: Augusti 14, 2009, 10:08:16 am »

Vet inte, det är något karlstad klubben får kolla upp, men ett tillfälligt tillstånd att ställa upp husvagnar går kanske att ordna annars finns det säkert en vanlig camping i stan.

Har kollat lite på datum och som jag ser det finns det bara en "helg" som skulla passa för detta lite större event. Och det är 13-16 maj. Borde passa även norrmännen så det hinner hem till den 17:e Grin
Loggat

www.miniracingteknik.se
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #24 skrivet: Augusti 14, 2009, 02:46:55 pm »

Vädret i Karlstad, maj månad
http://www.wunderground.com/history/airport/ESOK/2009/5/14/MonthlyHistory.html
Loggat

Ian
Kassör
Pär Stenström
Newbie
*
Antal inlägg: 13

« Svara #25 skrivet: Augusti 14, 2009, 10:33:18 pm »

Har inte varit in här på ett tag men såg nu att Karlstad har nämnts som en plats för en större tävling under 2010. Kul att ni vet att vi finns även fast vi inte står med i förteckning över klubbar i Sverige.

Jag kan  meddela att vi i styrelsen i Karlstad Miniracing beslutade igår på styrelsemötet att vi skall meddela SMBF att vi ställer oss positiva till att arrangera (som lärlingar) och köra en tävling i Karlstad under 2010, det datum vi pratade om på styrelsemötet var Kristi Flygare eller sent på säsongen.  Jag ser att Janne K föreslagit Kristi Flygare så det stämmer i alla fall med våra tankar.

Vi var ett gäng till Nora och kollade och blev inspirerade till att arrangera en tävling, så skall vi börja att arrangera tävlingar så är det väl lika bra att ta tjuren vid hornen och inte börja i liten skala. Wink
Problemet är som ni skrivit i tidigare inlägg att vi har ingen erfarenhet att arrangera båttävlingar, men med hjälp skall vi fixa det, och lära oss.
Som Janne K också skrev så har vi platsen mitt i centrala Karlstad som jag själv ser som alt.1 om det skall köras. Vi har även Sundstatjärn och Mariebergsviken som alternativ om det skulle var problem med snösmältning i Norge eftersom det vattnet skall passera Karlstad centrum.

Jag vet inte när ett sådant här arrangemang skall spikas i förbundet, men det vore bra att veta senast i oktober för att kunna börja dra i det trådar som behövs för att få igång allt.

Är det någon från förbundet på plats vid Hobbymässan lördag den 26 september så kommer vi ett gäng från Karlstad.

Vi kommer inte att arrangera någon biltävling under 2010 utan först 2011 när nya anläggningen skall vara klar, så där har vi inget arrangemang som stör denna planering.
Loggat

//Pär Stenström
www.kdmr.se
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #26 skrivet: Augusti 15, 2009, 11:32:58 am »

Hej Pär, tack för ditt inlägg. Jag vill veta mer om förhållande på floden under maj månaden i stan och på de andra ställe.

Förslag till tävlingskalendern spikas på årsmötet dvs tidigt 2010.

Som medlem i SMBS är jag inte så förtjust i Kristiflygare då Malmö tävlingen har varit under denna helg. Visst har det inte blivit av de senaste 2 år men vi hoppas på en förändring i framtiden.

Personligen skulle jag helst ser tävlingen på en plats som man redan känner till och under en period när vädret har mer chans att vara hyfsat.
Loggat

Ian
Kassör
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #27 skrivet: Augusti 15, 2009, 11:41:45 pm »

Som jag ser det finns det ingen annan helg som det skulle kunna gå att genomföra en så stor tävling med alla FSR klasserna + OTA. Det är ju VM nästa år,så senare är det nog inte heller bra, då ingen som ska till VM vill riskera sina båtar. Och i slutet Augusti eller september finns det inga bra långhelger.
Vad angår vädret så är det nonsens, ingen kan veta hur det blir, däremot som Pär säger så kan vattenflödet i klarälven bli ett problem, så en reservplats bör finnas.
Om tävlingen i Malmö skulle vara ett hinder för att köra detta jubeleums race i Karlstad så kan vi väl isf köra ett öppet Nordiskt mästerskap så det V-åkare som ev vill komma från Tyskland eller Holland eller vad de nu kommer ifrån, kan få vara med.

Jag har som sagt sett platsen och jag tror stenhårt på idén, men vi tillsammans, och sektionerna måste hjälpas åt, att hjälpa Karlstad klubben.

Det är ju visst ett styrelsemöte i Eksjö i samband med O-tävlingen där, kanske borde ta upp frågan redan då för att komma vidare.
Loggat

www.miniracingteknik.se
Fredde Cederberg
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 250

VM guld x 3, VM brons x 2

« Svara #28 skrivet: Augusti 26, 2009, 12:05:25 pm »

Som medlem i SMBS är jag inte så förtjust i Kristiflygare då Malmö tävlingen har varit under denna helg. Visst har det inte blivit av de senaste 2 år men vi hoppas på en förändring i framtiden.

Ska man göra ett sånt här event så är det ganska ointressant vad som brukar vara på den helgen, Malmö tävlingen har absolut inget behov av 3 dagar så den är flyttbar om den nu ska bli 2010.
Loggat

Världsmästare 2008 FSR-V 3,5 & 7,5
Världsmästare 2010 FSR-V 7,5
18 x SM guld i FSR-V

www.modellmarin.com
www.modelboatsport.net
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 827

S 45-2

« Svara #29 skrivet: September 18, 2009, 06:42:44 pm »

Jag är helt överens med Fredrick C, om en så stor sak, inom en relativt ensam och åtsidosatt hobby och sportgren! Grin
I ett så stort evenemang,  borde alla vara med och få detta till skott!
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!