Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 03:30:07 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  V-båtar
| | |-+  Deadline för anmälan VM 2012
« föregående nästa »
Sidor: [1] 2 Skriv ut
Författare Ämne: Deadline för anmälan VM 2012  (läst 1006 gånger)
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 173

Medlem i Eksjö RC Klubb S45-1

« skrivet: Oktober 24, 2011, 10:01:32 am »

Vid sektionsmötet i Bromölla i augusti beslutades ett sista datum för anmälan till vm nästa år. Det skrevs med all säkerhet ner i protokollet men inget protokoll finns publicerat så det är lite svårt att kolla upp och jag kommer inte ihåg vad som beslutades! Tongue
Är det någon som kommer ihåg vilket deadlinedatum det är?
Loggat

Skillnaden mellan dumhet och förstånd är att förståndet är mindre!
Janne Hammarling
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 42

SMBC Stockholm

« Svara #1 skrivet: Oktober 27, 2011, 12:23:24 am »

Intresseanmälan om att deltaga i VM 2012 ska skickas till sektionsledningen senast 1/12 2011. Detta gäller alla som är intresserade, även ni som ligger på kvalplats. Detta för att underlätta uttagandet av VM-laget.

Protokollet kommer snart att publiceras.

mail: jan-olof.hammarling@telia.com

/Janne H
Loggat

Sektionsledare V-sektionen.
Kassör SMBC
FSR-V 27, Tifone (MM), RCMK mod, Futaba
Janne Hammarling
smbf-medlem
Newbie
*

SMBC Stockholm

« Svara #2 skrivet: November 16, 2011, 12:33:41 am »

Påminner om att intresseanmälan ska vara mailat till sektionsledningen senast 1/12 2011 om du är intresserad av plats i VM-laget 2012.

/Janne H
Loggat

Kassör SMBC
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 206

« Svara #3 skrivet: November 17, 2011, 07:04:26 am »

Jag har igentligen inte att göra i detta men varför så bråttom? Om jag förstår det hela rätt så finns det inget som beskriver att varken NAVIGA eller arrangören skall ha uppgifter om enskilda individer redan nu! Sista anmälningsdag torde vara ca: 1 månad innan tävlingen, eller? Mycket hinner hända i livet på 8 mån, barn, sjukdom, arbete, föräldrar(skap). Därför ser jag bara fördelar med att vänta med att skick in en lista från Sverige till arrangören.

Rille

Loggat

Utopia Racing
Fredrik Svensson
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 13

« Svara #4 skrivet: November 17, 2011, 09:00:25 am »

Jag har egentligen ingenting att göra med detta heller. Hoppar inte på FSR-V snurran fören nästa säsong.

Men...!

Märk väl att det står "intresseanmälan". Vilket i mina öron (ögon) låter som att man kan tacka nej när förslaget av VM-lag står klart, varpå det borde vara ett sista datum att konfirmera sin anmälning.

/ Fredrik
Loggat

HMBK - S8-49
FSR-M 2.5 | Alito | NovaRossi
FSR 2.11 | Minipike | NovaRossi
FSR-V 3.5 | Falcon | O.S.
Work in progress:
FSR-V 15 | Tuono | CMB
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #5 skrivet: November 17, 2011, 09:43:11 am »

Rickard, den är ingen tävling, det är ett VM. Anmälningen görs av SMBF med de olika sektionernas utvalde/kvalificerade deltagare. Anmälan och betalning görs i Mars månad och lagändringar är väldigt svårt/nästan omöjligt efter anmälan.

Då många måste anmäla semestertider redan innan årskiftet för 2012 måste laget helst vara bestämt innan dess. Med intresseanmälan senaste 1/12 betyder detta att V-sektionen kan se vem som har möjlighet att delta och därefter anpassa deras lag mot VM kvalificeringen och erbjuder platser till de som har anmält intresse. Tackar de ja kan de då boka semester och allt är frid och fröjd.....

Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #6 skrivet: November 17, 2011, 09:47:44 am »

För de som vill anmäla intresse:

INFORMATION NAVIGA 2012

The First week will be FSR H & O and the second week FSR V .

If in future years the competitors want to alternate which section starts it can be discussed at the section meeting held at the championships.

Ian Folkson FSRV leader.
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Janne Hammarling
smbf-medlem
Newbie
*

SMBC Stockholm

« Svara #7 skrivet: November 17, 2011, 05:49:00 pm »

Tack för hjälpen med att förklara hur det ligger till Ian.

/Janne H
Loggat

Kassör SMBC
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #8 skrivet: November 26, 2011, 11:06:22 am »

Såg att arrangören för VM 2012 fått igång en hemsida inför vm http://www.fsr-dessau2012.de/
Jag kollade in den lilla infon som för närvarande finns där, bl.a. lite info om deadlines, campingavgifter mm.
På anmälningsblanketten (entryform) hittade jag följande information:

Waldbad  tickets
•   ticket  25 EUR/person per week

Ordering Waldbad tickets is compulsory for all participants. The ticket includes entrance to race area . Please include the Waldbad ticket order for your family members and mechanics. Junior racer´s and Kid´s under 15 year´s are free.

Översatt läser jag den texten så här:
Beställning av Waldbad biljetter är obligatorisk för alla deltagare. Biljetten inkluderar entré till tävlingsområdet. Inkludera Waldbad biljetter för att dina familjemedlemmar och mekaniker. Junior racer-och Barn under 15 år är gratis.

Waldbadbiljett är säkert någon form av inträdesbiljet till något bad eller vattenland. Men om jag inte är intresserad av att betala €25/pers för att gå in och plaska runt på vattenlandet, ska jag då behöva betala för att få komma in på tävlingsområdet för att köra mina heat?  Huh?
Loggat

Fredrik Svensson
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 13

« Svara #9 skrivet: November 26, 2011, 12:40:05 pm »

Om jag har förstått rätt är Waldbad ett naturbad där allt ska köras. Om man inte vill köra på land, så får man nog betala Smiley
Loggat

HMBK - S8-49
FSR-M 2.5 | Alito | NovaRossi
FSR 2.11 | Minipike | NovaRossi
FSR-V 3.5 | Falcon | O.S.
Work in progress:
FSR-V 15 | Tuono | CMB
André Holster Westerberg
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 98

Karlskoga RCBK

« Svara #10 skrivet: November 26, 2011, 01:14:36 pm »

Ja inte är det något exotiskt vattenland. En privat "badsjö" som markägaren vill ha betalt för.

http://maps.google.se/maps?q=Dessau-Ro%C3%9Flau,+am+schenkenbusch&hl=sv&ie=UTF8&ll=51.789785,12.254407&spn=0.002966,0.009012&sll=51.817211,12.314644&sspn=0.047434,0.111494&vpsrc=6&hnear=Am+Schenkenbusch,+06849+Dessau,+Dessau-Ro%C3%9Flau,+Sachsen-Anhalt,+Tyskland&t=h&z=18

http://www.youtube.com/watch?v=LZ6Nd1NrxhE
Loggat

Lennart Jerksten
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 54

« Svara #11 skrivet: November 26, 2011, 01:32:21 pm »

Var är campingen?
Är den inom "naturområdet"?
Campingen kostar 25€ med husbil eller husvagn, 15€ kostar tält, detta skall betalas till Martina Banazak!
Om jag nu fattar rätt är det klubben "RIESA Schiffs-Modell-Club" som familjen Banazak representerar.
Blir det då som VM 1990 att vissa utvalda bor på en riktig camping och övriga bor på en "stubbåker"?

Jag har tänkt att åka, men innan jag betalar in det som skall betalas vill jag ha mycket mer info.
På VM 1990 i Österike bodde min familj och jag på en stubbåker och det kommer jag inte göra igen!

Jag hoppas att våra representanter i förbundet undersöker med det snaraste om hur NAUTICUS har tänkt sig detta.
Jag hoppas verkligen att ingen av de som har tänkt att åka på VM börjar kontakta arrangören och försöker
ordna egna lösningar i förbundets namn.
Det var vissa medlemmar som jobbade i egen sak utan att ha kontakt med SMBF:s styrelse inför VM i Ungern.
Ingen nämnd ingen glömd!
Loggat

S 45-10 Eksjö RCK
Svensk Mästare i FSR-V 3,5 2011
Alpha - CMB 21 RSV EVO - MPX Royal 9 Pro M-LINK
Griffon - CMB 45RS - MPX Royal 9 Pro M-LINK
Antal SM Guld FSR-V: 3,5cc - 5 st. 6,5/7,5cc - 13 st. 15cc - 3 st
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #12 skrivet: November 26, 2011, 02:48:50 pm »

Om jag har förstått rätt är Waldbad ett naturbad där allt ska köras. Om man inte vill köra på land, så får man nog betala Smiley

Att betala en "förslitningsavgift"  Wink för mig och min mek kan jag i viss mån acceptera.
Men varför ska jag behöva betala för att den övriga familjen följer med?  Huh?
För inte kan det väl vara som så att RIESA Schiffs-Modell-Club ser oss som ska dit som kassakor och även sin chans att fylla på sin skattkista?  Wink
Loggat

André Holster Westerberg
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 98

Karlskoga RCBK

« Svara #13 skrivet: November 26, 2011, 06:23:23 pm »

När det inte är FSR-VM är inträdesavgiften 1.50€/dag  (10.50 för en vecka)

http://www.freizeitengel.de/Angebot/Ausflug/Dessau-Rosslau/Waldbad%20Dessau/auswahl?p=7919

Här var priset tydligen 2€/dag

http://www.dessau-rosslau-tourismus.de/kulttour/en/touristinfo_service/06_03.html
Loggat

Fredde Cederberg
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 250

VM guld x 3, VM brons x 2

« Svara #14 skrivet: November 26, 2011, 06:30:11 pm »

Det kostade pengar att "gå in" även i Ungern så jag ser inte problemet, däremot så ser jag ett problem om det kostar 1.50/dag i vanliga fall men nu ska dom ha 25€ för en vecka DOCK kan det vara så att ägaren vill ha mer betalt för nyttjande av hans mark.
Loggat

Världsmästare 2008 FSR-V 3,5 & 7,5
Världsmästare 2010 FSR-V 7,5
18 x SM guld i FSR-V

www.modellmarin.com
www.modelboatsport.net
Sidor: [1] 2 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!