Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 03:24:14 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  O-båtar
| | |-+  Proffs- eller amatörligaliga behöver diskuteras
« föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Proffs- eller amatörligaliga behöver diskuteras  (läst 634 gånger)
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 206

« Svara #15 skrivet: September 15, 2011, 09:31:07 am »

Fortsättning på föregående inlägg!

Mitt svar är NEJ!!!!!!!

Enligt mig, -En person med attityder, normer och värderingar som uppskattas av och stärker omgivningen samt personen kryddas av/med storheter från mitt förra inlägg, kan endast kallas för "Proffs"!

Om inte så är man endast en glad amatör! Jag anser mig själv vara en glad amatör, igen så ligger allt i betraktaren ögon!

Slutsatsen av detta anser jag vara att inte gruppera problemet(en) i proffs och amatör. Det lígger på ett annat plan. (Jonas tråd försiktigt påvisar även detta)

Rille
Loggat

Utopia Racing
Anders Molander
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 54

« Svara #16 skrivet: September 15, 2011, 09:43:09 am »

Definition på proffs enligt Wikipedia:

"Professionalism är en term som används inom sporten för den som utövar sport mot betalning. Dessa kallas proffs, en sammandragning av professionell. En definition är att proffs har kontrakt om att de ska få pengar för sitt idrottande och inte bara ersättning för resor och material mm. Amatörer brukar inte ha kontrakt utan får lite ersättningar enligt någon policy. Om de har jobb vid sidan om är de halvtidsproffs eller deltidsproffs, men har de sin sport som yrke kallas de heltidsproffs eller fulltidsproffs."

Ledsen, men nu kunde jag inte hålla fingrarna borta från tangenterna längre.
Tycker att vi ska ta ner diskussionen på jorden och prata om vad vi håller på med. Inte famla i det blå!
Vi har olika förutsättningar både fysiskt, psykiskt och inte minst ekonomiskt, att utöva vår hobby/sport, men på tävlingsplatsen är vi jämlika och ska behandlas så. Ingen ska ha favör av att han har gamla meriter, lägger ner mer pengar på sitt tävlande, eller har chans att ta medalj eller en VM-plats. På tävlingen ska alla bedömmas utifrån sin prestation/uppträdande. Ingenting annat!
Anders
Loggat

SMBC
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #17 skrivet: September 15, 2011, 09:43:56 am »

Till någon/alla/ingen!

Vad jag förstår så är viljan hos flertalet att vi skall ha ett snack i Karlstad.

Vem/vilka håller i det?
När skall det vara?
Var skall det vara?
Vad skall avhandlas?
Målbild med snacket?
Närvaro krav/önskan?
Fortsättning?
Uppföljning?
Osv,,,
Osv,,,
Osv,,,

Rille
Loggat

Utopia Racing
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #18 skrivet: September 15, 2011, 09:49:56 am »

Jopp å Japp Anders, vi tycker lika. Jag tror (jag vet) vi menar samma!!! Använda Wikipedia kan man ju åxo,,,,, "fegis" Grin jag försöker här agitera med egna ord Tongue.

Rille

Loggat

Utopia Racing
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!