Jag håller med om att ni följde gällande regler i sverige !!
Tack Sven då har vi äntligen fått denna biten avklarad, Teds resultat i SM var alltså även i dina ögon ok och eftersom VM uttagningen grundar sig på SM resultatet så var således också VM platsen korrekt?
Förstår inte varför du adresserar er diskning emot mig ??
Jag adressera inte den till dig jag citera dig att det aldrig hade hänt dig, och drog även en parallell till dina 85 dB i Lida samt att jag i dina tidigare inlägg och uttalande uppfattat det som att du ansåg att båten var regelvidrig se ditt tidigare inlägg nedan....
vårt idiotiska poängsystem och premiera den som kan köra konstant under 80 decibell istället för att bli belönad för förra årets insatser med i många fall regelvidriga ljudnivåer !!
Men nu kan vi släppa detta då vi numera båda är överens att så inte var fallet.
Men, ämnar man ta sig till VM så är det väl lite underligt att man väljer att bygga och köra en båt som på förhand ligger i riskzonen med råge om man har kläm på reglerna för FSR.
Jo det kan tyckas underligt och självklart får jag ta på mig detta slarv att vi inte åtgärda båten innan första heatet.
När det gäller ev. byggfel så är jag tämligen säker på att så inte är fallet, båten beställdes ny och helt raceklar av Tony Forslund och han hade ju byggt ett par båtar innan med lyckat resultat och båten bedömdes även vara ok på tidigare VM. Men yes precis som du själv inför Lida tävlingen så slarva jag men inte skall man hängas offentligt för det?
Om du känner dig påhoppad så kan jag bara beklaga men agerar man som du avseende ljud och satasar på VM så kanske reaktionen från omgivningen inte är så underlig, Mvh, Sven
Så om man som Ted får rött kort för hög dB på ett VM så är det ok för gemene man att bara vräka av sig diverse okvädnings ord? För mig är detta fullständigt in absurdum och vi ser ju helt klart olika på saker och ting.
Jag säger bara ha så trevligt på tävlingarna, men det kan aldrig sluta lyckligt med den inställningen.
//Thomas