Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 02:56:27 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Administration
| |-+  Förslag och ideér
| | |-+  Nya hemsidan
« föregående nästa »
Sidor: [1] 2 3 4 Skriv ut
Författare Ämne: Nya hemsidan  (läst 6426 gånger)
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 826

S 45-2

« skrivet: Mars 18, 2009, 11:02:33 am »

Har bläddrat runt på denna nya sida och dess funktioner.
Om den kommer att se så här ut framöver,  tycker jag att ni har gjort ett fint jobb!
Snygg och ren layout är det också, och är ganska lätthanterad.
Grattis! Grin säger Sune Pé
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Thomas Cronqvist
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 119

PN Racing NR-1

« Svara #1 skrivet: Mars 18, 2009, 08:27:49 pm »

Jo jag höll på säga att det var på tiden Lips Sealed

Men jag tycker den är lite för blek, vitt och babyblått är kanske inte sådär extremt tufft och häftigt och något man går igång på :Smiley
Nej jag tycker sidan borde tuffas till lite för att lite yngre personer lättare skall fastna på sidan och utforska den närmare.

Bilden på framsidan kunde med fördel varit ett bildspel bestående av lite häftiga bilder från våra olika klasser växelvis mellan V-H-O och OTA.

Förlåt Thomas men nu är jag ett inlägg närmare att slippa verifieringskoden   Grin Grin
Loggat

" If you cannot beat them, join them"

www.pudenitroz.se
Thomas Ljungström
Gäst
« Svara #2 skrivet: Mars 18, 2009, 08:54:25 pm »

Förlåt Thomas men nu är jag ett inlägg närmare att slippa verifieringskoden   Grin Grin

Nu slipper du, jag löste det "the admin way"  Cool
Loggat
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #3 skrivet: Mars 18, 2009, 09:57:06 pm »

Citat
Tomas Cronqvist. Nej jag tycker sidan borde tuffas till lite för att lite yngre personer lättare skall fastna på sidan och utforska den närmare. Bilden på framsidan kunde med fördel varit ett bildspel bestående av lite häftiga bilder från våra olika klasser växelvis mellan V-H-O och OTA.
Jag förstår Tomas, men tycker att tydlighet och lättläshet är väsentligast. Flashande bilder och häftiga färger får man i andra hemsidor, i t.ex. TV- medier, på filmer och reklam mm. så man bli irriterad på allt färgflashande och effekter.
Då är det rätt skönt med en lugn sida att vila ögonen på, för att läsa och ta del av infon.
Det är ju trots allt det intresset handlar om.
Loggat

Harald Ekkjestol
Newbie
*
Antal inlägg: 18

« Svara #4 skrivet: Mars 19, 2009, 07:08:13 am »

Enig med Sune. Den nye siden er fin slik den er.
Ikke lag masse fuzz og fancy flash.
Lyseblå er en behagelig farge
Bra jobbet!
Loggat

Harald Ekkje$tol
Janne Lindgren
Gäst
« Svara #5 skrivet: Mars 19, 2009, 07:14:47 am »

Men jag tycker den är lite för blek, vitt och babyblått är kanske inte sådär extremt tufft och häftigt och något man går igång på :Smiley
Nej jag tycker sidan borde tuffas till lite för att lite yngre personer lättare skall fastna på sidan och utforska den närmare.

Bilden på framsidan kunde med fördel varit ett bildspel bestående av lite häftiga bilder från våra olika klasser växelvis mellan V-H-O och OTA.

Hej!

Thomas C:s förslag känns som ett vettigt förlag.
Hur det än är, så är den kommande generationen van vid att sidorna ska ha något  "lite häftigare stuk".
Kan säkert göras utan att sidan tappar stilen för helt klart är den ett lyft och stilren i nu läget.
Men som Thomas säger ett Bildspel på aktion bilder, kanske ett litet video fönster.
Känns som att sånt kan fånga de Unga som är kommande båtåkare på ett bättre sätt.
jag instämmer helt med Thomas.

Hur som helst.
Grattis till en trevlig hemsida.
Loggat
Niklas Edlund
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 93

« Svara #6 skrivet: Mars 19, 2009, 01:39:41 pm »

Jag röstar på en lugnt designad sida med innehåll alla dagar i veckan...  Smiley Bara för att en sida har många färger och flaggor och tjafs som vajjar i (skärm) vinden gör den ju inte per automatik varken snyggare eller coolare. Värst är väll alla sidor som är "negativa" dvs en mörk bakgrund med ljusare text - och som lök på laxen kanske någon käck färg på texten också typ grönt eller gul eller något annat som bara gör det jobbigt att läsa... I sämsta fall består den mörka färgen dessutom av ett mönster... Man kan ju få ett epelepsianfall för mindre - LOL.  Grin

Nej, satsa på information och innehåll med en stram design som det bör vara på en förbundssida.  Cool
Loggat

http://ne-stuff.blogspot.com
Näst, näst snabbast i världen i H3.5! Wink
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #7 skrivet: Mars 19, 2009, 02:10:57 pm »

Hejsan båtfans!
Jag är fullständigt enig med Harald och Niklas! Grin
Om det krävs smashiga effekter och blinkande rubriker, eller blixtrande bildrutor för att locka nya båtförare till sporten, lär de bli besvikna när de sätter båten i sjön. Här finns det inte några flashiga effekter, utan en sjujädrans massa regler, problem och etik när man skall köra. Detta står inte i relation till flashiga intryck som de kan få på en hemsida inte!
Däremot kan det ju vara fint att ha en ruta med en filmsnutt från ett häftigt race.
Det kan ju locka en del, det håller jag med om. Annars vill man nog ha lugn i ögonen när man skall läsa, kanske väsentlig info mm. :Smiley
Loggat

Thomas Cronqvist
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 119

PN Racing NR-1

« Svara #8 skrivet: Mars 19, 2009, 02:18:42 pm »

Värst är väll alla sidor som är "negativa" dvs en mörk bakgrund med ljusare text - och som lök på laxen kanske någon käck färg på texten också typ grönt eller gul eller något annat som bara gör det jobbigt att läsa... I sämsta fall består den mörka färgen dessutom av ett mönster... Man kan ju få ett epelepsianfall för mindre - LOL.  Grin
Nu menade jag kanske inte att det behövde vara kolfiber och spygrön text det finns ett mellanting Cool

Smaken är som baken men personligen så tycker jag sidan är blek och ett bildspel tror jag skulle liva upp sidan.
Men för säkerhetsskull så kunde man kanske tona bilderna lite soft vid bildväxlingarna så man inte riskerar att få ett epilepsianfall Tongue 
Loggat

" If you cannot beat them, join them"

www.pudenitroz.se
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #9 skrivet: Mars 19, 2009, 02:30:30 pm »

Kanske är du ungdomligare än jag gode Tomas Grin
Men, det är känt, att en vilsam websida ger uppfattningen om klarare och en mer proffsig, sakligare och mer kunskapsinriktad info, än en häftig designad bulletin, som egentligen bara döljer brister med flashiga effekter. Det finns publicerad vetenskap om detta!
De unga må vara färgade av detta med flashiga grejor som förgiftar alla medier nu för tiden, men det beror på säljande *piip* i mediavärlden, som till varje pris vill vinna possition i mediavärlden hos de yngre. Undecided
Själv blir jag förbannad av allt flashande grejor! Angry
DETTA HAR VÄL ÄNDÅ INGET MED SMBF ATT GÖRA?

§5
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.

Loggat

Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #10 skrivet: Mars 19, 2009, 02:42:48 pm »

Först måste jag säga att den nya hemsida är stilren och lätt navigerat, bra jobbat. För den andra så håller jag med Thomas och Janne, lite rörelse på första sidan är inte fel, en bildspel över alla olika typer av båtar t.ex.

De unga må vara färgade av detta med flashiga grejor som förgiftar alla medier nu för tiden.......
DETTA HAR VÄL ÄNDÅ INGET MED SMBF ATT GÖRA?
Sune det är precis de unga som är framtiden av RC båtar och de vi vill gå vidare på sajten.
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #11 skrivet: Mars 19, 2009, 02:49:14 pm »

HEY IAN,
Javisst. Unga människor är numer invanda vid de flashande grejorna. Kanske är det inte fel? - Vad vet jag?
Men för guds skull, kan vi då ändå inte slippa ett jäkla bläddrande i denna hemsida? OM UNGDOMAR BLIR MEDLEMMAR I DENNA HOBBY, BARA FÖR ATT HEMSIDAN ÄR "HÄFTIG!" Då vete farao om de är riktiga båtitresserade förare heller?  kom igen gubbar!

Loggat

Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #12 skrivet: Mars 19, 2009, 03:00:12 pm »

Det har du det i ett ord "gubbar" Grin Det är den uppfattning som måste bort anser jag, särskilt för att jag är nästan där själv!!!!,
Om bilder och rörelse dra in unga människör till sidan så är det bra. Då kan man styra de till klubbar och förhoppningsvis förvaltar och behåller deras ny intresse. Thomas, vad är det på Pude som får mest "Hits"?
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #13 skrivet: Mars 19, 2009, 03:18:09 pm »

Hello IAN,
I Hope that you did,t take this personally? I did´nt mean to make an insoult of eldery people with my comment, but some of us have an age, carrying a rich expeperience from, and within,  devellopment of this NEW world. Often we kan see what is happening with, and around us within media all the time!
Thats Wy I´m so worryed about what is happening in media and in websites nowadays!
BUT - NOW I THINK, I BETTER LEAVE THIS MATTER?

So long and best of it! Grin
Loggat

Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*

S 45-2

« Svara #14 skrivet: Mars 19, 2009, 03:39:25 pm »

BY THE WAY!
Kom på, att det egentligen inte handlar om ålder i denna sport.
Jag har sett,  inom t.ex. bilsporten, att yngre har komplex när de kör
bland oss äldre. GAMMAL GUBBE KAN VÄL FÖR FARAO INTE KÖRA BRA! Verkar det som; 
De unga fått en uppfattning om, att äldre måste vara drabbade av altshamers descice allihop?
SÅ drar de unga på så de sitter i sargar eller i missar boja mm.
DE MÅSTE JU VARA BÄTTRE ÄN GAMLA GUBBAR!
Vi måste ändra denna uppfattning, och dessutom ta vara på dom, och lära dom!
Loggat

Sidor: [1] 2 3 4 Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!