Hej Stefan,
Precis som med allting annat inom denna hobby så finns det lika många åsikter som det finns utövare

Först av allt INNAN det är dags för uppstart så plockas motorn helt isär, alla vassa kanter på kolv/foder och gjutskägg på vevhuset slipas/filas bort, sen tvättas allt i ren metanol.
Justera sen in allt så som jag vill ha det, men lägger dit ett extra 0,05 shims för att sänka kompet.
Full tank och liten mölla, nåla ut ordentligt och kasta i.
Håll nere farten genom att nåla ut, efter någon minut tar jag upp och kollar så allt är ok känner på tempen o.s.v. Kasta i igen tuffa på några minuter nåla in lite efter hand fortfarande fullgas men håller nere farten/varvet med nålen 5-10 minuter. In kolla allt igen, känn hur mycket soppa och påt igen.
Efter en tank lyfter jag av det extra shimset så squisen hamnar precis under 0,35mm kollar samtidigt att fodret ser ok ut. Full tank, nålar in lite till och nu låter jag motorn tända till och varva ut under några sekunder släpper av och varvar ut under lite längre intervaller och när även denna tank är slut så anser jag motorn inkörd.
Jag är medveten att jag gärna krånglar till saker så det kan du ta i beaktan men noggrannhet brukar fungera och vi har åtminstone aldrig skuret en motor så helt fel kan det inte va

Om du har för avsikt att "förädla" motorn så får drämmeln vänta till det är kört några tankar till.
//Thomas