Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 02:39:52 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  O-båtar
| | |-+  Bygge, Rico 2008 Offshore (A/RTR O-Stock Offshore)
« föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut
Författare Ämne: Bygge, Rico 2008 Offshore (A/RTR O-Stock Offshore)  (läst 2152 gånger)
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #30 skrivet: April 20, 2011, 07:57:04 am »

Ha ha... En till MacGyver fan, det visar hur gammal vi är....

Ser bra ut, buntband på vattenslang, billig och enkelt Grin
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 206

« Svara #31 skrivet: April 20, 2011, 08:53:09 am »

Självklart har du rätt, tv-hjälten från förr som ratade vapen å våld men löste allt. Givetvis skall buntband spännas på varje slang, har ej gjort det för motorn skall ut någon sväng till.

Rille
Loggat

Utopia Racing
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #32 skrivet: Juni 18, 2011, 10:48:35 pm »

Rico 2008 Offshore, klar för tjänstgöring

Ja då var den klar, ja nästan. Flytmedel i luckan saknas men vad gör inte en fullvärdig medlem i den norrlänska fart maffian för en annan medlem. Imorgon körs det upp flytmedel ifrån Umeå, allt för att kunna färdigställa denna båt.

Jag ser fram emot att få köra denna båt. Få båtar har nått så stora framgångar inom racing och den är omtyckt av många. Skrovet skall ha många strängar på sin lyra, passa många olika förhållanden. Jag tror att det är ett riktigt bra skrov och som tur är så har jag en kvar efter att den andra Ricon blev såld.

Vad har hänt, bl.a har skrovet har fått fler lufthål och en radiolåda monterad. Läs mer om radiolådan/lådorna på Jonas radiolådtråd. Det blev ett lite större hål i aktern för pipan än det var tänkt då nya uppgifter om setup kom efter jag monterat motor och pipa. Det var bara att göra om, göra rätt. Men det gör inget, bara bra med ventilation.

Rille!  Grin Grin Grin Grin Grin 

* 1 011.JPG (59.27 KB, 320x240 - visat 82 gånger.)

* 1 014.JPG (66.55 KB, 320x240 - visat 96 gånger.)
Loggat

Utopia Racing
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #33 skrivet: Juni 18, 2011, 10:49:58 pm »

Insidan åxo!

* 1 015.JPG (66.64 KB, 240x320 - visat 94 gånger.)
Loggat

Utopia Racing
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #34 skrivet: Juni 24, 2011, 12:59:49 pm »

Midsommar "rapport"

Då var det dags för körning. Den startade inte, märkte direkt att jag glömt jord kabeln. Lite tvinnad högtalar kabel löste problemet. Den gick mycket, mycket bra. Jag är "super" nöjd med skrovet. Det här är en riktig bra båt. Jag är glad att jag ändrade/byggde om båten efter den nya setup:en, med en CG mycket längre fram. F-n va roligt, vem sa att Z-standard var en tråkig klass;D

Båta på å glad midsommar på er, vi syns snart i Nora,,,skall bli roligt att köra å träffa alla. Cheesy
Loggat

Utopia Racing
Janne Lindgren
Gäst
« Svara #35 skrivet: Juni 25, 2011, 06:06:05 am »

Midsommar "rapport"

Då var det dags för körning. Den startade inte, märkte direkt att jag glömt jord kabeln. Lite tvinnad högtalar kabel löste problemet. Den gick mycket, mycket bra. Jag är "super" nöjd med skrovet. Det här är en riktig bra båt. Jag är glad att jag ändrade/byggde om båten efter den nya setup:en, med en CG mycket längre fram. F-n va roligt, vem sa att Z-standard var en tråkig klass, omvärdera era normer för annars kör jag ifrån er med min Z-std (era trimmade Zen motorer). Ja, stor i orden är man som vanligt men varför inte, alltid retar man någon! Grin

Båta på å glad midsommar på er, vi syns snart i Nora,,,skall bli roligt att köra å träffa alla. Cheesy

O jag trodde du skulle köra i den Nya Kommande och snabba A/RTR klassen, - med en std Zenoah motor. Wink
 Kul att det är bra fart i ditt "A/RTR O-Stock Offshore" bygge. Grin

Hörs å ses
Loggat
Rickard Andersson
smbf-medlem
Full Member
*

« Svara #36 skrivet: Juli 20, 2011, 08:48:40 pm »

Lite friåkning "offshore" är alltid roligt. Fick köra lite varsamt då vattnet/vågorna bryter bakom udden därför lite oberäknelig. Sjön kan ändras på kort tid, från att vara jämn till att vara lite förädisk då svall, dyningar osv kommer in. Ena sekunden jämn sjö å nästa ojämn och grov. Många vurpor blir det men kul är det.

Även fast jag körde nära stranden så blir bildkvallan sådär, beroende på filmaren, en frusen pojke med iphone i hand, mer kan ej förväntas.

http://www.youtube.com/watch?v=cJmi1uhGLlc

Båta på  Grin

Rille
Loggat

Utopia Racing
torbjörn.hedlöf
Newbie
*
Antal inlägg: 16

« Svara #37 skrivet: September 05, 2011, 07:19:19 pm »

hej mkt fint båt bygge grym modell den gillar jag mvh torbjörn.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!