Fast det var ju just det som hände förra gången, det blev bara värre och värre grejer och det dog
Det som är bra med OTA är att det går att köpa i en hobby butik och vara med och fajtas, låt det vara så, så är det och förblir en instegsklass som ligger relativt bra i pris.
Var det verkligen DET som hände? Jag vet ej - jag körde inte då... Men var det inte så att stock inte fanns med på kartan överhuvudtaget (i regelboken alltså) - det fanns ingen instegsklass i OTA = alla körde i samma klass och allt var fritt. OM det var så (rätta mig om jag har fel) är det absolut inte samma sak och således svårt att göra en jämförelse mellan de olika scenarierna.
Vad gäller "relativt bra i pris": vad är det egentligen? Det finns ju som jag skrev tidigare inget kostnadstak i OTA och kostnader är, som du själv skrev, relativa.
Men tillgång föder verksamhet, så enkelt är det (eller kan vara i alla fall). Om inte grejjerna finns att få tag på så blir det nischat och smalt. OTA är ju i princip det enda undantaget där man kan få tag på sakerna ute i hobbysverige. Men om man pushar det lite till då...

Om man kan få tag på en "modified" utombordare komplett med pipa och allt ute i butikerna i hela landet - då är ju tillgången löst. Kvar är bara det godtyckliga "relativt bra pris". Food for thought...