Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 02:32:24 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  O-båtar
| | |-+  Radiolåda
« föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Radiolåda  (läst 1039 gånger)
thomas ljungström
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 15

« Svara #15 skrivet: Augusti 24, 2011, 08:23:12 pm »

Rails (finns färdiga att köpa hos t.ex. MRT) som man plastar fast i railsen.
I en annan båt har jag två 'pinnar' bak och fram en M3-bult genom ett fastplastat vinkeljärn ner i en fastplastad mutter.
Loggat

Jonas Westerlund
Newbie
*
Antal inlägg: 49

« Svara #16 skrivet: Augusti 28, 2011, 09:59:56 pm »

Hallå radiobox tätare.
Även om nu detta inte handlar om O-båtar, så kan jag visa hur jag fått en fullständigt tät låda.
Körde några SM tävlingar, och dessutom ett antal träningspass med min OTA, Radiolådan släppte inte in en droppe, även som jag lade båten upp och ner några gånger.
Använde enkla fönstertätningslister i P profil.

Snygg och enkel lösning Sune!!
Dock är väl OTA är rätt små och flyter på ytan? Jag kan tänka mig att den då  fungerar fint.  Många av de större Offshore skroven på ca 1,5 m längd flyter vertialt med radiolådan 1 m under vattnet i upp till 10 minuter, om du vurpar i starten. Klarar den det också så är det godkänt?

Det jag upplever som svårt är att miljön består av vibrationer, värme, olja, bensin, metanol samt förstås vatten. När lådorna är nya brukar det fungera, men efter en tävlingsesång med tot 6-7 h drifttid i den sörjan krävs ganska rejäla saker samt dubbel säkerhet på flera områden...

Mvh Jonas
Loggat

Hellre dö är tveka!!
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!