Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 22, 2012, 02:27:07 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  V-båtar
| | |-+  2 tävlingar
« föregående nästa »
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut
Författare Ämne: 2 tävlingar  (läst 2221 gånger)
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 173

Medlem i Eksjö RC Klubb S45-1

« Svara #30 skrivet: Mars 28, 2011, 10:02:23 pm »

Denna text såg jag för några år sedan hos en ideell förening på deras anslagstavla:
Härmed tillkännages att
Någon Annan är har avlidit.
Vila i frid!
Detta innebär att från och med nu får du själv se till att jobbet blir utfört!

Många ideella föreningarna är på väg att dö ut. Det finns föreningar som tvingas lägga ner sin ungdomsverksamhet just för att de inte kan få frivilliga tränare till verksamheten.
Det finns de som kräver att få betalt för att ställa upp som tränare för grabbens fotbollslag!!
Få, eller ingen förening har råd att betala en tränare för ett ungdomslag.
I den bästa av världar så skulle de här problemen inte finnas.

För de flesta av oss vill tiden inte riktigt räcka till. Majoriteten av oss jobbar heltid, har familj och barn, är engagerade i andra föreningar och har åtagande där med allt vad det innebär. Och även om det är så just så här för DIG vad får dig då att tro att skulle vara så mycket annorlunda för någon annan?
Nu står V-sektionen inför dilemmat att det saknas frivilliga! Kanske det är dags att släppa på prestigen och kavla upp armarna för att rädda situationen och jobba mot samma mål!
Loggat

Skillnaden mellan dumhet och förstånd är att förståndet är mindre!
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 222

« Svara #31 skrivet: Mars 29, 2011, 12:13:28 am »

Den är bra, här är hela

Vi måste tyvärr meddela att organisationens högst värderade Någon Annan har avlidit.
Någon Annans död skapar en vakans som som blir svår att fylla.
Någon Annan har arbetat i organisationen sedan den bildades. Han gjorde långt mer än en normal arbetsinsats. Så fort något arbete som var det minsta obehagligt, jobbigt eller krävde det allra minsta civilkurage skulle utföras blev reaktionen: "Någon Annan får göra det".
Det var också allmänt känt att Någon Annan under sin levnad gjorde en oerhörd insats i och för organisationen. Så fort det fanns behov av frivilliga utgick alla från att Någon Annan skulle ställa upp.
Någon Annan var en underbar varelse, som ibland föreföll övermänsklig. En enda person kan bara göra en begränsad arbetsinsats. Sanningen att säga förväntade sig alla alldelses för mycket av Någon Annan.
Någon Annan föregick alltid med gott exempel. Nu är han borta och vi undrar lite till mans vad vi nu ska ta oss till. Vem ska göra allt som Någon Annan gjorde förut?
Vi tvingas nu inse att vi hädanefter inte kan vara beroende av Någon Annan. Vi måste nog göra det själva.
Loggat

European Champion FSR-O15  2009 with OPS engine
and second place FSR-O35 with R254 engine.

www.miniracingteknik.se
http://butik.miniracingteknik.se
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 826

S 45-2

« Svara #32 skrivet: Mars 29, 2011, 01:16:47 am »

Tack Stenis och Janne! Wink
Detta är "Bulls Eye! Mitt i prick!"
Satt för några dagar sedan och stred med skattemyndigheten om mitt gamla nerlagda ensamföretag, "Animationsstudion" om en kvarskatt på 160,000kr.
Sedan jag startade detta vansinne, insåg jag inte att jag skulle bli tvungen att jobba 70%
av mintid för att betala skatter som skulle finansiera tilläggspensionsavgift, sjukförsäkringsavgift, arbetslöshetskassa, arbetsskadeavgift ,barn, och familjeomsorg, mm.
Det var förstås inte allt detta som jag nyttjade, men mitt jobb blev bara en massa skatter som jag ännu betalar på, även i min pension, trots att jag inte längre har varesig företag,  eller ens under min företagstid kunde utsättas för arbetsskador,  eller har familj med dagisbarn och allt detta.

Det är alltså "någon annan" som nyttjar mina skattepengar som jag lagt 70% tid av mitt liv på att jaga in! Jag själv kunde således bara nyttja 30% av mitt dygnet runt jobbande.

Det är alltid "någon annan" som skall göra jobbet, och "någon annan" som skall ha glädje av det!
Taskigt läge detta! Nu är jag så jäkla trött på allt, att jag lägger av.
Jag orkar helt enkelt inte se detta elände längre, inte ens i mitt hobbyutövande! Sad
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Fredde Cederberg
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 250

VM guld x 3, VM brons x 2

« Svara #33 skrivet: Mars 29, 2011, 06:31:45 am »

Det som är märkligt är att det är ALLTID de som har mest att göra som tvingas ställa upp, om jag ser till mig själv så har jag varit engagerade i FSR-V och SMBF i över 10 år, jag driver 2 företag, jag har familj, jag är engagerad i RC bil klubben, jag tävlar i RC bil och RC båt.

Jag vet att det finns flera som kör båt och har gjort det en längre tid som både har tid och kan engagera sig mer och bidra till verksamheten men de flesta vill bara flyta med och bara köra båt men hela skiten håller på att gå på grund och det får gå på grund isåfall jag personligen kör bara båt över nästa VM (om det blir något) sen är min FSR-V karriär över och jag kommer inte bry mig om det går på grund eller inte.

Som sagt till första tävlingen behövs det 2 personer till sektionsledningen och 2 personer till valberedningen, bara att börja rota i sitt samvete.
Loggat

Världsmästare 2008 FSR-V 3,5 & 7,5
Världsmästare 2010 FSR-V 7,5
18 x SM guld i FSR-V

www.modellmarin.com
www.modelboatsport.net
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #34 skrivet: Mars 29, 2011, 06:56:12 am »

Det behövs bara EN till sektionsledningen då jag ju anmält mitt intresse (se föregående sida)... David Hamnarström är tillfrågad och kan nog tänka sig att ställa upp oxå, alltså bara valberedning!

Ska bara lyckas uppfinna lite mer tid förrutom de 100 timmar plus som jag jobbar varje vecka...
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
Fredrik Pedersén JR
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 13

« Svara #35 skrivet: April 03, 2011, 12:48:38 am »

Jag tror att jag har insett ett problem. Problemet som jag ser det är att man inte vet vad som krävs av en.
Man blir rädd. Jo, rädd p.g.a det lilla faktum att man inte vet vad man ska göra. Varför inte bara skriva vad en sektionsledare, supleang o.s.v har för uppgifter och tyngden av dessa? För jag menar ni söker ju NYA personer till uppgifterna. Ni som har varit engagerade så länge(vilket jag innerligt tackar och respekterar) vill ju lämna över arbetsuppgifterna inte bolla runt dem mellan de andra som har 150 timmar upptagna i veckan. Skriv vad ni kräver. Skulle du ta på dig att vara VD om du inte visste vad det innebar?  No!

Edited. Regel §5, Svordomar och grovt språk undanbedes...... Ian
Loggat

FSR-V 15cc Tornado 4
FSR-V 3,5 Falcon 1
"Svensk juniormästare FSR-V 3,5 2009"
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #36 skrivet: April 03, 2011, 01:32:42 am »

Lite läsning, http://smbf.info/images/stories/dokument/smbf_reglemente_v6.pdf Även om Stadgar och Reglemente behöver uppdateras efter årets förbundsmöte så är det här man kan läsa lite om arbetsuppgifter.
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Janne Hammarling
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 42

SMBC Stockholm

« Svara #37 skrivet: April 20, 2011, 01:28:13 pm »

Hej

3 tävlingar  Smiley

HMBK har på egen begäran åtagit sig att anordna en till tävling den 6-7/8.
Det tackar vi för.

Tävlingen kommer att läggas in i tävlingskalendern så fort den nya webmastern  har kommit igång.

Inbjudan till Lida och protokoll från sektionsmötet 26/3 är också inskickad för publicering kommer också på hemsidan så fort webmastern har kommit igång.

/Janne H, Sektionsledare V
Loggat

Sektionsledare V-sektionen.
Kassör SMBC
FSR-V 27, Tifone (MM), RCMK mod, Futaba
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #38 skrivet: April 20, 2011, 04:19:23 pm »

Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley

Mycket trevligt! Smiley
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
Janne Hammarling
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 42

SMBC Stockholm

« Svara #39 skrivet: April 21, 2011, 09:07:58 pm »

Lite kompletterande info.

Tävlingen i Bromölla den 6-7/8 kommer att köras i samband med en klubbtävling i M.

Personligen tycker jag det kommer att bli kul att få se de mindre båtarna som ju är av samma typ som V-båtarna.

Kommer naturligtvis att bli högre tempo än vi är vana vid i V.

/Janne H
Loggat

Sektionsledare V-sektionen.
Kassör SMBC
FSR-V 27, Tifone (MM), RCMK mod, Futaba
robert.andersson
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 38

« Svara #40 skrivet: April 21, 2011, 09:37:59 pm »

citat:
Kommer naturligtvis att bli högre tempo än vi är vana vid i V.

TROR jag é precis vad vi ALLA behöver lite fart å fläkt!!!! Högre tempo!!

Kanon om de går i lås med en tredje tävling!!!

Ha en kanon Påsk alla där ute!!

Mvh Robban  Cheesy
Loggat

Der är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppen!
Sidor: 1 2 [3] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!