Coolt (!)... Lite förvånad över hur bra båten fungerade på snö.
Har en glödstiftsmodell som är gjord för att gå på snö och som jag har haft tankar på att köra med borstlös elmotor istället. Många fördelar- man kan förbättra balansen/tyngdpunkten, få ner högt placerad vikt, man slipper släpa med sig en tung startlåda (med en köldkänslig blyack i..) i snön, lägre totalvikt, m.m. Dom glödstiftare som jag har testat har inte trivts i kyla heller på något sätt.
Frågan är hur LiPo-ackar fungerar i kyla? Jag har redan läst en del på olika rc-forum och fått mycket blandade intryck- vissa påstår att det är kasst och andra tycker att det funkar utmärkt. Vet ju hur värdelösa NiMh-ackar blir när det är kallt... Tappar LiPo-ackar också kapacitet på samma sätt så är det ju ingen poäng med att bygga om. Någon här som vet?
Du måst hålla Lipo accen varm tills du ska köra, typ förvara den i fickan eller kylbox med något varmt ilag medför o skydda för kylan, är dom kalla så lev dom inget ös.
men har du dom varma när du börjar köra så håller dom sig varma medans man tömmer dom.
Uffe.