Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 21, 2012, 11:49:57 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  OTA-båtar
| | |-+  OTA ny trimklass?
« föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: OTA ny trimklass?  (läst 1646 gånger)
tobbe carlson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 635

Norrköpings Modellbåtklubb

« Svara #15 skrivet: April 27, 2011, 08:45:06 pm »

Ja det är ju ett val man gör.. klart att det blir en del pengar sen 2007... men man håller ju på med detta för att det är kul o utmanande..

Har inte sett denna Bandit2 ?  nåt som ska ut på banan till iår kanske ?

du har ju ett par goa H21 o testa o racea med också..

Vad gäller kostnader att köpa nytt osv.. för att ha det värsta..  det gör ju saken enklare men inte alls nödvändigt...går att klara sej bra med inte det senaste.. viktigare att få hela paketet o funka optimalt..  ja ska försöka bevisa det även iår..
Loggat

http://www.kamarell.com/TCRacing/
H3,5 egen båt cmb valvola brown pipe 1445 3,1 cup
H7,5  k45  prestwich pipe  1457 roadrunner cup
OTA  TS2tcr  K&B  prather 215
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 826

S 45-2

« Svara #16 skrivet: Maj 09, 2011, 01:50:43 pm »

Hallå Tobbe,
JA - versig man nu ägnar sig åt detta för sitt nöjes skull, eller för att ta ett SM tecken, så blir de ekonomiska konsekvenserna en faktor som tar lusten ur en. Nu är ju jag en pensionär förstås, och då marginaler små.
Jag kan tänka mig, att ungdomar lever i samma ekonomiska begränsningar, även om föräldrarna tjänar multum?

Därför blir i vart fall min hobby mer ett bekymmer än nöje, därför kör inte jag några tävlingar i år.

Så, under 2011 kommer jag inte att köra några tävlingar, även om det för mig inte spelar så himla stor roll om jag blir sist i ledet.  Men som gammal biltävlare sitter ju tävlandet om förstaplatsen i blodet,  men detta kostar, om man skall hålla sig med allt mer avancerade grejor,  och om man skall nå topp position.
Det är därför som jag håller kvar vid Bandit och tjatet om en RTR klass.
Visserligen, är ju båder HTB, TopSpeed och VS1 RTR båtar, men skall man hänga med bland dem, får man investera sådär
5-6 tuen till, och ha Banditerna på hyllan som ena jäkla museépjäser.  Inte alls kul!

Kanske man skulle skapa en pensionärsklass - vi blir ju bara fler och fler? Grin
Eller så är detta en gräns då pensionärer skall lägga av?

Lycka till i SM.
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!