Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 21, 2012, 11:36:08 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  V-båtar
| | |-+  SM status.......
« föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: SM status.......  (läst 564 gånger)
robert.andersson
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 38

« skrivet: Augusti 21, 2010, 10:35:56 pm »

Har hört rycktas att de funderas bakom kulliserna på att ändras till 2 tävlingar som skall få sm status för att det bara blev tre tävlingar totalt i år..........Men en sån grej kan man inte ändra på under liggande racesäsong. Som det står i reglerna ska det vara fyra race varav tre ska räknas. Tre race så räknas alla tre. Inget annat eller?Huh?Huh?

Annars så skall väl de som med allt annat röstas om, beslutas om, osv... till näst kommande säsong?

Bara en tanke!!

Robban!!
Loggat

Der är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppen!
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member
Antal inlägg: 301

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #1 skrivet: Augusti 22, 2010, 05:25:20 pm »

Hej Robban

Ett sådant förslag har kommit in till V-styrelsen och ligger under diskussion. Dina synpunkter ligger redan i diskussionen.

Förslaget kom tidigare i år och skulle ha behandlats tidigare men tyvärr hamnade i skuggan av andra saker. Att ett beslut har inte kommit fram tidigare är mitt fel då jag har inte tvingat fram det. V-styrelse medlemmar pratat om det bara det senaste veckan och beslutet kommer.
Loggat

-------------------------------------

Ian
Kassör
Skånes Modellbåts Sällskap
Fredde Cederberg
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 250

VM guld x 3, VM brons x 2

« Svara #2 skrivet: Augusti 22, 2010, 06:20:52 pm »

Min åsikt är den att 1 tävling ska räknas bort. Anledningen för mig är att jag visste tidigt att jag inte skulle kunna åka till Malmö då jag jobbar den helgen varje år så jag planerar in tre tävlingar sen ställs en av denna in och då har jag inte en chans att placera mig om alla tre skall räknas.

Visst vi har räknat alla tre förut men i år hade vi 4 tävlingar när säsongen drog igång, de gånger vi räknat tre har det bara varit tre från början.

Jag anser att det inte är rättvist att räkna alla tävlingarna i år då en har ställts in.

Å andra sidan kommer jag inte protestera om styrelsen väljer att räkna alla tre men jag anser det inte vara rättvist.

Det är min åsikt.

Det finns inget i reglementet som säger att vi skall räkna alla tre.
Loggat

Världsmästare 2008 FSR-V 3,5 & 7,5
Världsmästare 2010 FSR-V 7,5
18 x SM guld i FSR-V

www.modellmarin.com
www.modelboatsport.net
Anders Stenström
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 173

Medlem i Eksjö RC Klubb S45-1

« Svara #3 skrivet: Augusti 22, 2010, 06:48:49 pm »

Jag anser att man ska räkna de tre som har körts i år.
På V-sidan står följande, citat: Här i Sverige kör vi en SM-serie om 4 tävlingar, där 3 räknas. slut citat.
Hur har man gjort andra år när det bara körts tre tävlingar? Har man räknat dessa tre eller har man dragit bort en?
Om det nu varit som så att man ska räkna en tävling mindre än det som genomförs borde väl en sån sak stått där isåfall?
Alltså, om man kör tre räknas då två?
Men, om man bara kör två, ska man då isåfall bara räkna en?
Loggat

Skillnaden mellan dumhet och förstånd är att förståndet är mindre!
Lennart Jerksten
smbf-medlem
Jr. Member
*
Antal inlägg: 54

« Svara #4 skrivet: Augusti 22, 2010, 07:08:37 pm »

Hej

Jag håller med Robban och Anders.
Loggat

S 45-10 Eksjö RCK
Svensk Mästare i FSR-V 3,5 2011
Alpha - CMB 21 RSV EVO - MPX Royal 9 Pro M-LINK
Griffon - CMB 45RS - MPX Royal 9 Pro M-LINK
Antal SM Guld FSR-V: 3,5cc - 5 st. 6,5/7,5cc - 13 st. 15cc - 3 st
Thomas Cronqvist
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 119

PN Racing NR-1

« Svara #5 skrivet: Augusti 22, 2010, 07:14:38 pm »

Visst vi har räknat alla tre förut men i år hade vi 4 tävlingar när säsongen drog igång, de gånger vi räknat tre har det bara varit tre från början.
Nja 2008 var det fyra från början men då ställdes Katrineholm tävlingen in och alla tre tävlingar räknades se SM tabell http://www.pudenitroz.se/race/smtabell2008.pdf
Loggat

" If you cannot beat them, join them"

www.pudenitroz.se
robert.andersson
smbf-medlem
Newbie
*

« Svara #6 skrivet: Augusti 22, 2010, 07:28:50 pm »

Ja du Ian vad skall man säga vi alla har att göra och tyvärr så hamnar saker mellan stolarna med all respekt...... men att ni i styrelsen ens överväger nu 3veckor innan sista SM:et, att fundera kring denna fråga är nästan obetänkligt, då ALLA redan har lagt upp sin race säsong och sen på mål snöret överväger ni att ändra detta genom att ändra förutsättningarna för oss tävlande.....

Genom tidigare år så har detta bestämts redan innan säsong eller vid första racet om de har dykt upp något sedan senaste  styrelsemötet..

En fråga jag ställer mig om jag inte skrivit här när skulle ni delgivit oss tävlande?? på sista tävlingen?Huh??

JA de blir bara värre och värre och värre...

Fredde jag förstår om du har många aktier i denna frågan för den rör ju just dig personligen till stor del, men de påverkar ju åxå till stor del oss övriga, de finns de som inte skulle behöva, ställa upp och köra för att de har placeringar så de behöver inte köra sista om nu styrelsen beslutar att det bara blir två!! Känns väl sådär kul... Med tanke på att det är ju inte allt för många ifrån början...
Men vi alla är ju oss själv närmaste...

Citat: men då ställdes Katrineholm tävlingen in

De har INTE ställt in iår utan det blev som man säger överkörda......

Och att säga att Katrineholm ännu en gång inte håller sin tävling är väl inte helt rätt då DE var sol klara I år med vilken helg de kunde men även det ändrades utan att meddela den arrangerande klubben Katrineholm.....

Mvh // Robban
Loggat

Thomas Cronqvist
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 119

PN Racing NR-1

« Svara #7 skrivet: Augusti 22, 2010, 08:05:43 pm »

Citat: men även då så ställdes Katrineholm tävlingen in

Och att säga att Katrineholm ännu en gång inte håller sin tävling är väl inte helt rätt då DE var sol klara I år med vilken helg de kunde men även det ändrades utan att meddela den arrangerande klubben Katrineholm.....

Ok ok jag har nu rättat min text och hoppas att alla är tillfred inklusive du Robban Wink
Varför det inte blir något tävling i år hade jag ingen aning om vet bara att den var med i kalendern från början men togs bort och oavsett orsak så kan man väl då säga att tävlingen ställdes in eller?
Men vad jag ville säga med mitt inlägg om det nu kunde missuppfattas var att vi haft detta problem tidigare och hur det hanterades då.

//Thomas
Loggat

" If you cannot beat them, join them"

www.pudenitroz.se
robert.andersson
smbf-medlem
Newbie
*

« Svara #8 skrivet: Augusti 22, 2010, 08:12:03 pm »

Citat: men även då så ställdes Katrineholm tävlingen in

Ok ok jag har nu rättat min text och hoppas att alla är tillfred inklusive du Robban Wink
Varför det inte blir något tävling i år hade jag ingen aning om vet bara att den var med i kalendern från början men togs bort och oavsett orsak så kan man väl då säga att tävlingen ställdes in eller?
Men vad jag ville säga med mitt inlägg om det nu kunde missuppfattas var att vi haft detta problem tidigare och hur det hanterades då.

//Thomas

Thomas jag förstod din mening no hard feeeelings to you Wink

// Robban
Loggat

Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #9 skrivet: Augusti 23, 2010, 01:00:59 am »

Ja du Ian vad skall man säga vi alla har att göra och tyvärr så hamnar saker mellan stolarna med all respekt...... men att ni i styrelsen ens överväger nu 3veckor innan sista SM:et, att fundera kring denna fråga är nästan obetänkligt, då ALLA redan har lagt upp sin race säsong och sen på mål snöret överväger ni att ändra detta genom att ändra förutsättningarna för oss tävlande.....

V-styrelsen har diskuterat fråga då ett förslag kom in.

Citat: men då ställdes Katrineholm tävlingen in

Ett förslag till tävlingskalendern var upplagt i November 2009. Problem uppstod med vissa datum och ett nytt förslag lades fram i December 2009. Detta förslag gick vidare till förbundsmötet den 27 mars utan några anmärkningar, de kom först i maj 2010.
Loggat

Ian
Kassör
Fredde Cederberg
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 250

VM guld x 3, VM brons x 2

« Svara #10 skrivet: Augusti 23, 2010, 04:53:47 am »

Citat
då ALLA redan har lagt upp sin race säsong och sen på mål snöret överväger ni att ändra detta genom att ändra förutsättningarna för oss tävlande.....
Även jag hade ju lagt upp min racesäsong efter 4 tävlingar, det räknas tydligen inte.

Citat
På V-sidan står följande, citat: Här i Sverige kör vi en SM-serie om 4 tävlingar, där 3 räknas. slut citat
Men det står inte att alla skall räknas om en blir inställd så detta är ingen självklarhet, eller hur.

Citat

Fast nu vet du inte vad du snackar om, kolla Ian's inlägg, kan inte klubben höra av sig på 5 månader tycker du?

Citat
JA de blir bara värre och värre och värre...
Den inställningen gör ju inte att det blir fler, det är fotfarande ideell verksamhet på förbundet, kanske en del som inte fattat det.

Jaja ett beslut är ju redan fattat så det är väll bara att acceptera även om jag tyckler att det är fel och orättvist, och att en del redan har resultat och inte behöver åka sista rejset om man skulle räknat två är rent nonsens, ingen har full pott så alla kan förbättra sina poäng.
Loggat

Världsmästare 2008 FSR-V 3,5 & 7,5
Världsmästare 2010 FSR-V 7,5
18 x SM guld i FSR-V

www.modellmarin.com
www.modelboatsport.net
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #11 skrivet: Augusti 23, 2010, 06:48:19 am »

Räknas alla tre nu? Jag kan vara lite halvblind, men jag ser inte vad resultatet blev?..

Ses i Sthlm! Smiley

/C
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
Ian Webster
Global Moderator
Sr. Member

Skånes MBS, Helsingborg

« Svara #12 skrivet: Augusti 23, 2010, 06:57:11 am »

Kolla ditt mejl Christian.
Loggat

Ian
Kassör
Christian Fridh
smbf-medlem
Sr. Member
*
Antal inlägg: 409

Teamchef - Zetterlund Racing

« Svara #13 skrivet: Augusti 23, 2010, 02:43:23 pm »

Du skickar väl fortfarande till den gamla adressen... Skicka till: cfridh(a)gmail.com i fortsättningen... Men vad blev det??
Loggat

S8-150 HMBK
FSR-V3,5 - Raptor - CMB RSV07 - Sanwa MT4
SM silver i FSR-V3,5 2011
SM brons i FSR-V3,5 2010
tobbe carlson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 635

Norrköpings Modellbåtklubb

« Svara #14 skrivet: Augusti 23, 2010, 04:32:11 pm »

Lösningen för oss i H blev ju att de står i reglerna om det är 5 eller 4 tävlingar så räknas en bort Är det däremot 3 tävlingar så räknas alla.
Loggat

http://www.kamarell.com/TCRacing/
H3,5 egen båt cmb valvola brown pipe 1445 3,1 cup
H7,5  k45  prestwich pipe  1457 roadrunner cup
OTA  TS2tcr  K&B  prather 215
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!