Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 21, 2012, 10:39:25 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Maila ditt licensnummer och namn till info @ smbf.info så ges du tillträde till det 'låsta' forumet -SMBF-medlemmar.

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  O-båtar
| | |-+  Vattenfestilval i Orsa
« föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Vattenfestilval i Orsa  (läst 524 gånger)
Ove Hermans
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 24

« skrivet: Mars 23, 2010, 10:42:52 am »

Hej alla modellbåtsvänner.
Nu är det dags att planera inför sommaren.
Vi har det stora nöjet att  modellbåtsåkare är välkomna att vara med på vattenfestivalen som äger rum 24-25/7 2010 i Orsa vid Campingen.
Orsa Camping är väldigt stor och fin och barnvänlig med en lång och långgrund strand.
Det är tänkt att vi ska göra någon form av uppvisnings tävling, mer info kommer senare.
Andra aktiviteter som kommer att ske är Käglorna som gör uppvisning på vattenskidor, veterangaloscher som gör uppvisnings race, snöskoter race på vatten, det blir musikuppträdande med många kända artister och mycket mer.

Ni som är intresserad att komma och ha skitkul med oss modellbåtåkare i Orsa är hjärtligt välkomna.
Hör av er till Ove Hermans snarast  på tel 073 4441304 eller 0250 44413 eller ovehermans@hotmail.com

Hälsn. Ove
Loggat
Janne Kronstrand
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 222

« Svara #1 skrivet: Mars 23, 2010, 12:20:41 pm »

Det skulle ha varit kul att komma upp till Orsa igen och köra båt, men tyvärr krockar detta lite med VM. Vi åker söderut mot Ungern den lördagen  Cry

Men vi får  hoppas att det kommer andra båtåkare som inte ska till VM dit, jag kan verkligen rekommendera Orsa Camping.
Loggat

European Champion FSR-O15  2009 with OPS engine
and second place FSR-O35 with R254 engine.

www.miniracingteknik.se
http://butik.miniracingteknik.se
Thomas Ljungström
Gäst
« Svara #2 skrivet: Mars 24, 2010, 01:42:52 pm »

Tänkte exakt som Janne, vi är inte hemma då.
Men Orsa låter som ett bra alternativ till resten av semestern. Speciellt om man får köra båt även efter festivalen.
Undviker ordet vattenfestival då det har en negativ klang i mina öron efter Stockholmsvarianten (jobbade som bartender då...).
Loggat
Ove Hermans
smbf-medlem
Newbie
*

« Svara #3 skrivet: Mars 24, 2010, 08:00:49 pm »

Vi får hoppas att övriga modellbåtåkare är intresserade för det blir en rolig och bra helg.
Om någon vill komma hit någon annan helg så går det också bra, det är bara att höra av sig till mig. Vi kör båt tills isen blir för hård att slå sönder.
Vi har hittat ett ställe som även passar bra för OTA.

Hälsn. Ove
Loggat
Ove Hermans
smbf-medlem
Newbie
*

« Svara #4 skrivet: Maj 30, 2010, 06:19:39 pm »

Är det ingen som vill köra modellbåt i sommar?
Inte någon har hört av sig.Vi måste ha besked snarast om ni tänkt komma, annars måste vi säga nej till detta erbjudande.

Hälsn. Ove
Loggat
Ove Hermans
smbf-medlem
Newbie
*

« Svara #5 skrivet: Juni 20, 2010, 04:53:21 pm »

Jag har inte fått något svar från någon så jag har avbrutit planeringen av vattenfestivalen.
YNKLIGT att  inte  intresse finns.
Hälsn. Ove
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!