Tack skall du ha Janne,
Det blev ju rätt okey med den nya kåpan till slut. Ja, att vänta kan ibland vara rätt spännande, inte minst, om man väntar på rejäla fartvidunder.
Du verkar ju ha skaffat dig en dunderbrakare till julklapp vad jag förstår? Så, du lär väl ha att göra, förutom att agera jultomte kan jag tänka mig?

Jag själv har just avslutat renoveringen av en 1:8 track-bil som såg ut som om den vore hämtat från en container i Bronx.
Så, nu är det bara båt som gäller. Nu är jag i full fart med modellen till det nya H-priset, som förhoppningsvis kan delas ut på några av våra tävlingar till vår, eller sommar.
Detta är läget innan detaljer till roder, propp och drivlina, och sedan finslipning, preparering, lackering och formtillverkning. Hu!

Jag ville gärna ha lite swung i formerna. Detta blir lite mer kul att betrakta, istället för en lång planka.
Exemplet på borskivan. Den lille rackarn, som jag först tillverkade, blev rätt ointressant på en prispelare.
Ja, nog har jag att göra alltid. Blir i vart fall inte sysslolös i mellandagarna.

Jag önskar dig, och alla andra båtåkare en
God Jul