Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Maj 21, 2012, 10:13:22 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåtsförbundet - Forum
|-+  Tävlingsklasser
| |-+  Hydrobåtar
| | |-+  Kommande vinterprojekt ?
« föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Kommande vinterprojekt ?  (läst 1644 gånger)
Janne Lindgren
Gäst
« Svara #15 skrivet: December 10, 2009, 07:13:44 pm »

Tjena Sune.

Ditt åk är ju -Klart Snyggt! Grin
3,5 Hydron brukar ju vara hetsiga, förstår att du längtar till sommarn.
Du kan ju dessutom glädja dig åt att ni där nere har sommar en månad före, - jmf med oss här uppe som har isbjörnar på gatorna.

Ja Hoppas Hydron blir en "dräpare". "Mr Insane" va ju först över 100mp/h med en bensinrigger. så...

G4:a skrovet sänds i slutet på nästa vecka, enl vad som sägs. "Mr Insane" verkar iaf vara en bra och trevlig kille med snabba svar på osv. så de går säkert bra.
Qd25:a har kommit, tog bara 4dar  Shocked med beställningsdagen tills den va i Umeå.

Janne
Loggat
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 826

S 45-2

« Svara #16 skrivet: December 14, 2009, 07:25:51 pm »

Tack skall du ha Janne,
Det blev ju rätt okey med den nya kåpan till slut. Ja, att vänta kan ibland vara rätt spännande, inte minst,  om man väntar på rejäla fartvidunder.
Du verkar ju ha skaffat dig en dunderbrakare till julklapp vad jag förstår? Så, du lär väl ha att göra, förutom att agera jultomte kan jag tänka mig? Grin

Jag själv har just avslutat renoveringen av en 1:8 track-bil som såg ut som om den vore hämtat från en container i Bronx. Wink
Så, nu är det bara båt som gäller. Nu är jag i full fart med modellen till det nya H-priset, som förhoppningsvis kan delas ut på några av våra tävlingar till vår, eller sommar.

Detta är läget innan detaljer till roder, propp och drivlina,  och sedan finslipning, preparering, lackering och formtillverkning. Hu!

Jag ville gärna ha lite swung i formerna. Detta blir lite mer kul att betrakta, istället för en lång planka.
Exemplet på borskivan. Den lille rackarn, som jag först tillverkade,  blev rätt ointressant på en prispelare.

Ja, nog har jag att göra alltid. Blir i vart fall inte sysslolös i mellandagarna. Grin

Jag önskar dig, och alla andra båtåkare en God Jul
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Janne Lindgren
Gäst
« Svara #17 skrivet: December 14, 2009, 08:02:40 pm »

Hej sune.

Helfräna priser, - snyggtCool

Tomten lär inte hinna leverera,- innan paketet är öppnat. :Smiley

Loggat
Sune Persson
smbf-medlem
Hero Member
*
Antal inlägg: 826

S 45-2

« Svara #18 skrivet: December 15, 2009, 08:34:52 pm »

Nu gjuts det och lackeras hydropriser i Eksjö:

Liten uppdatering i ett litet steg mot slutet.
Silverkromen till 2a priset i hydro är på.  Nu skall guldet till vinnarna på, och brons till 3je pristagare.
Ja- och rätt plaketter och en ny sockel förstås. Sedan är allt klart inför vår och sommar.
Jag hoppas nu bara, att det blir några som vill komma till Eksjö och köra också! Wink
Loggat

Äldre män måste ha sig själv som bäste vän, om de är envetna att fortsätta än!
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!