Om man återgår till ursprungs inlägget av forumtrådsstartaren så var det ett inlägg om att i fråga sätta om nitron i dagsläget med de regler vi har är att anse som någon nivå av trimning...
Till att börja med är soppan fri i alla SMBF's RC båt klasser (kanske inte bensin?). Sedan är det inte fusk eftersom det idag är tillåtet. Om det skulle anses vara en viss typ av trimning så är väll det på plats med ett par exempel att jämföra med för att röra till det hela lite!? - LOL

OM mer nitro är bättre/snabbare = då är det fusk = trimning!? :

Häng med i svängarna nu: Då är väll en bättre propeller (som Tomas nog var inne på) som går fortare också trimning??? Bägge sakerna är fria idag.

Samma sak gäller ett bättre (kanske dyrare) stift - går motorn bättre (eller fortare) så är det då fusk?
Eller varför inte den här jämförelsen - båtarna är ju "fria" också - så en snabbare/större/lättare/tyngre (infoga vilken parameter som helst bara du tycker den går bättre eller fortare för dig) båt är då trimning? LOL

Jag visste det - Christer har fuskat hela tiden! LOL

Get my point?

Vill André kanske vara den som har hand om logistiken och kontrollen på rejsen med att en enhetssoppa eller soppaflask-utlottning går rätt till och att det finns soppa vid första rejset på säsongen i "Korpolombolo" så väl som det sista rejset i regnrusket i Knäckebröhult...?
Så klart är det med glimten i ögat som ovanstående fråga ställs men i grunden är denväl menad - vem skall åtaga sig en sådan sak?
OM någon kommer med ett bra förslag på hur hela paketet skulle skötas så är jag redo att vara positiv också men jag tror inte att det tillför något positivt för sporten tyvärr just nu (tills någon hittar på en bra total lösning).
Grundfrågan kvarstår dock tycker jag - vilket ÄR det allmäntyckliga problemet (om något) med att köra som vi gör idag? Är det:
- Att folk tror att de blir ifrån körda av rejsare som kör med med nitro?
- En hälsofråga?
- En kostnadsfråga?
Tjo hej,