jap ! så er motoren i
her tænkte jeg lave en lille "see how, and dont do like i did !" :-)
Købte båten hos MRT sammen med en Foki til sonen,
fint så dom utt ! :-)
men men ! dum som jag var så ville jeg lige kolla grejerne ! jag såg at kylflænsen ikke tog i alla fet'rn på reglaget så af med den och så lite 2 komponent silver kylpasta på der sat den ! men ochså silver pasta på benen ! så en fet kortis inne i reglaget ! :-( men den kørte vel 3 min ca.
hhmm oki ! då har jeg da en motor til Fokin! :-)
så vi fiksede sonen's foki ! skulle være en polisbåt ! geee
den var klar efter 3 veckor

i den sitter motoren från bacardi'n enligt olika uppgifter på nettet er det en 2000-2800kv ca 250-400W motor!
en ETTI 100AMP reglage och et 2S 3,4 amp lipo
den drar ca 35 amp ved full pådrag i babybadkaret :-)
medan min Cat låg på en stol havde "fru'n" den på gulvet ! och 2 store springer i fronten som jag nu måste limma

en liten skada havde båten redan ! då jag fik den men det vidste jag om

jag strippede min bacardi

så kom mit nye problem ! drivlinan er 4 mm ! gissa om det er enkelt at hitta grejer som passer ihop NOT
ok jag bestilte nyt hos MRT

som jag fæste med en hemma svetsat metalplåt och 4 m3 skruver som sedan blev epoxiet på plats

Smart som jag er ! :

tænkte jag at spare lite tid och tæppa igen hullet til flexen for motoren skulle jo ikke sidde på samme sted!
DUMT GJORT !

dette blev resultatet inte så snygt hoppas bare det inte påvirker aerodynamikken for meget eller får båten at flyga upp från vattnet
det blev jo så klart sådan at flexen skulle gå igennem båten på eksakt samme stælle ! aarrgghh
næsate problem at få kobberrøret på plats !
det var ikke så svårt som jag trode !
fæste den bare i lødhylsan !

så klu jag æven rotere den tils jag fik ret vinkel !
på med massor af tape på undersidan

och så en masser araldite på øversidan

Fin fin motor (Lehner 1950/6 Highamp-LK)

så skulle motorfæstet limmas i ! har pratat lite med janne och han rekomenderede microballoner så epoxien flyter ind mellem hullene i fæstet !
Jag hater redan microballoner de kommer fan øver alt forutan i limmen !
men men jag havde et par kulfiberstænger liggandes ! wupti så sat den ! om det funger vet jag inte det vil tiden visa

jag var lite bekymret over at få inn vatten i båten via flexen och pratade lite med Lasse om detta! och jag tror det løste sig selv !
nær røret var limmat i flyttade jag tilbaka propaxel'n och tryckte fram teflonen til lødhylsan och nu var det et glap mellem røret och lødhylsan ! jag tror det vil væra et litet vacum der bak och teflonen tæter jo lite grana så jag tror det bliver minimalt med vatten i båten nu !

motoren sitter lite høgt så jeg er lidt bekymret over CG punktet men vi får vel se

i Cat'n sidder der altså en
Lehner 1950/6 Highamp-LK)
en Etti 200AMP ESC
och så far et 5S 6,6AMP Lipo men det skal byttes ud med 2 stk 5S 4-6 amp celler från marine power når de kommer om et par måneder
mycket jag ville have gjort anarlunda men det er min første elbåt utan bygganvisninger ! så jag er vel ganska nøjd ! tils den kommer i vattnet och sjunker
har test kørt den lite i en badbalja men mit ampmeter dog ved 10,7 volt och 99 amp ! så hur mycket den drar vet jag inte æn !
kom gerna med førslag och kritik/synspunkter det er det jeg lærer af !